ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

Γιώργος Φρατζεσκάκης: Ο κάθε σκηνοθέτης έχει τη δική του ματιά στο έργο

Γιώργος Φρατζεσκάκης! Σκηνοθέτης, ηθοποιός, δάσκαλος, ένας εργάτης του θεάτρου, ένας άνθρωπος με χιούμορ, που εδώ και πολλά χρόνια, κάνει ήσυχα τη δουλειά του με ευγένεια, ήθος και προσήλωση, έχοντας όμως καταφέρει πάντα να «ακούγεται» η δουλειά του, με πολλές επιτυχημένες παραστάσεις και συνεργασίες! Μαζί με ένα πολυάριθμο θίασο, θα μας παρουσιάσει στο Θέατρο Αμαλία το έργο: «Επιστροφή στο φόνο», που βασίζεται στο διήγημα της Αγκάθα Κρίστι: «Τα 5 μικρά γουρουνάκια» Εκτός από τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει και τον κεντρικό ρόλο του επιθεωρητή Τέρνμπολ! Ας τον… ακούσουμε, λοιπόν!

Υπηρετείτε πάρα πολλά χρόνια το θέατρο, Και όχι δεν θα ρωτήσω πόσα, Θα ρωτήσω όμως ποιοι ήταν οι δικοί σας δάσκαλοι και ποιος - ποιοι σας επηρέασαν περισσότερο;

Υπήρξαν ο Θάνος Κωτσόπουλος, η Δανάη Στρατηγοπούλου, ο Χρήστος Βαχλιώτης, ο Νίκος Παπακωνσταντίνου, Μήτσος Ευθυμιάδης και ο Φαίδων Πατρικαλάκης.

Πάμε στα του έργου τώρα. Κύριε Φρατζεσκάκη, το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά από εσάς στην Ελλάδα, στο θέατρο Eliart, το φετινό χειμώνα! Πως έφτασε σε εσάς το έργο και τι σας παρακίνησε να το ανεβάσετε; 

Διαβάζω πολλά αστυνομικά έργα και ειδικά της Αγκάθα Κρίστι γιατί μ’ αρέσουν και ακονίζουν το μυαλό μου. Το «Επιστροφή στο φόνο» ψηφίστηκε στην Αγγλία ως το καλύτερό της έργο. Πώς, λοιπόν, να μην οδηγηθώ στο ανέβασμά του;

Διασκευάστηκε ειδικά για το θέατρο από την ίδια την Αγκάθα Κρίστι! Η μετάφραση του Αντώνη Γαλέου, ενός από τους πιο σημαντικούς μεταφραστές, προέρχεται από αυτή τη διασκευή; 

Πάνω στο θεατρικό της Αγκάθα Κρίστι δούλεψε ο Αντώνης Γαλέος. Όμως προσάρμοσε τη διασκευή του για τις ανάγκες της παράστασης με πολλή μεγάλη προσοχή για να μην χαθεί τίποτα ουσιαστικό.

Τι είναι αυτό που κατά τη γνώμη σας εξακολουθεί και συγκινεί, ακόμα και σήμερα, εκατοντάδες εκατομμύρια αναγνώστες σε όλο τον κόσμο, η ανάγνωση και φυσικά η παρακολούθηση ενός θεατρικού έργου της Αγκάθα Κρίστι;

Το μυστήριο, η αγωνία, το παιχνίδι της με τους θεατές που κάθε φορά με έναν μαγικό τρόπο τους ξεγελάει.

Πως αντιμετωπίζετε ως σκηνοθέτης ένα τέτοιο έργο; Πιστεύετε δηλαδή ότι τα έργα της Αγκάθα Κρίστι, έχουν δημιουργήσει μια ιδιαίτερη «σχολή» στο θέατρο, την οποία και πρέπει ο εκάστοτε σκηνοθέτης να ακολουθεί;

Ο κάθε σκηνοθέτης έχει τη δική του ματιά πάνω στο έργο, αυτό ακολουθεί, κι αυτό είναι το ενδιαφέρον. Η συγγραφέας δεν τον περιορίζει. Ιδέες να έχεις!

Εκτός από την σκηνοθεσία κρατάτε και τον βασικό ρόλο του Επιθεωρητή Τέρνμπολ. Θα μπω στον πειρασμό να σας σκανδαλίσω λίγο  και να σας ρωτήσω το εξής:  Υπάρχει κάποια συνάφεια ανάμεσα στο επάγγελμα του επιθεωρητή και του σκηνοθέτη και κατά πόσο είναι εύκολο, ο σκηνοθέτης να είναι και… επιθεωρητής του… εαυτού του επί σκηνής;

Ο επιθεωρητής εξερευνά και παρατηρεί συμπεριφορές των υπόπτων ενώ ο σκηνοθέτης των ηθοποιών όσον αφορά τους ρόλους τους. Δύσκολη η συνύπαρξη σκηνοθέτη και ηθοποιού στη σκηνή. Ο ηθοποιός στην περίπτωσή μου φτάνει στο ρόλο τελευταίος. Για αυτό με μαλώνω σαν σκηνοθέτης.

«ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΦΟΝΟ» λοιπόν, δεκαπέντε χρόνια μετά… Αν εξαιρέσουμε τον επιθεωρητή, από τους υπόλοιπους 7 χαρακτήρες του έργου, οι 5 είναι ύποπτοι για φόνο!  Πως αντιδράει το κοινό, όταν έλκεται από κάποιο χαρακτήρα του έργου, όταν αυτός με τη σειρά του γίνεται ένα από τα 5 μικρά γουρουνάκια;

Υπάρχει μια στιγμή στην παράσταση που ο επιθεωρητής συνομιλεί με το κοινό και εκείνο λέει, τι γνώμη έχει σχηματίσει. Ποιοι είναι ύποπτοι και πού έχει καταλήξει ότι είναι ο δολοφόνος. Πολύ ενδιαφέρον και για μένα αλλά και για τις απαντήσεις και σκέψεις, που δίνει το κοινό.

Μετά τη Θεσσαλονίκη, ποιες άλλες πόλεις θα έχουν τη χαρά να απολαύσουν την «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΦΟΝΟ»; 

15/4 Δράμα, 16/4 Καβάλα, 17/4 Ξάνθη, 18/4 Αλεξανδρούπολη,  22/4 Γιαννιτσά, 23/4 Βέροια, 24/4 Κατερίνη, 25/4  Ιωάννινα και στη Θεσσαλονίκη κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή για όλο τον Απρίλιο από 5/4 έως και 28/4.


Συνέντευξη: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΝΙΟΤΩΠΟΥΛΟΣ

Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: "Επιστροφή στον φόνο" σε σκηνοθεσία Γιώργου Φρατζεσκάκη στο Θέατρο Αμαλία