Ζωρζ Πιλαλί: Επέλεξα την καθαρεύουσα ως γλώσσα ευσύνοπτον, περιεκτικήν, δηκτικήν, αυστηρήν, ειρωνικήν ούτως ειπείν λίαν χιουμοριστικήν - TOWNSENDIA

TOWNSENDIA

Η τέχνη δεν είναι ούτε για τους πολλούς ούτε για τους λίγους. Είναι για τον καθένα ξεχωριστά. William Shakespeare

Ζωρζ Πιλαλί: Επέλεξα την καθαρεύουσα ως γλώσσα ευσύνοπτον, περιεκτικήν, δηκτικήν, αυστηρήν, ειρωνικήν ούτως ειπείν λίαν χιουμοριστικήν

Share This


Μουσικός, τραγουδιστής, Έλληνας σατηρικός ποιητής. Ίσως κάποιοι να τον έχουν ακουστά και ως ο "κροταλίας της ασφάλτου". Άλλοι πάλι μπορεί και να τον έχουν ακουστά ως "ο θάνατος της Αμερικής" και να διασκέδασαν στα επικά live του με τις αφηγήσεις του για την Αμερική μετα μουσικής. Το κοινό τον αγαπάει και τον αποθεώνει σε κάθε του παράσταση. Ο κατά κόσμον Γιώργος Πιλάλας μας έκανε την τιμή να μας απαντήσει σε ερωτήσεις για την σατιρικήν παράστασιν "Οχλαδοξία" που θα παρουσιαστεί για μία και μοναδική βραδιά στο Principal Club Theater... Κυρίες και κύριοι απολαύστε τον μοναδικό Ζωρζ Πιλαλί!


Είστε ο εμπνευστής της "σατιρικήν παράστασιν" Οχλοδοξία, που θα παρουσιαστεί για μία και μοναδική βραδιά στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στο Principal Club Theater. Μιλήστε μας για αυτή την ξεχωριστή παράσταση. Τι είναι αυτό που πρόκειται να  παρακολουθήσει το φιλοθεάμον κοινό της πόλης;

Το ενδιαφέρον της παραστάσεως είναι η ερμηνεία των κοινωνικοπολιτικών γεγονότων της νεοελληνικής κοινωνίας, μια παράσταση λίαν επίκαιρη χωρίς να είναι νοηματικά ξεπερασμένη. Η παράσταση είναι ένας συνδυασμός σατιρικών κειμένων και τραγουδιών ιδιοφυώς εμπνευσμένα και εκφρασμένα υπό εμού του ιδίου. Τα πολιτικά γεγονότα που βιώνουμε υπό το καθεστώς του σύγχρονου φασισμού που δρα κάτω από την φιλάνθρωπον ηθικήν του αντιφασισμού. Συνήγορος δε των νεοταξιτών και κριτής πάντων ημών ο παντεπόπτης οφθαλμός και ευήκοος ους: το ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι. Τα γεγονότα αυτά και κυρίως οι συμπεριφορές της αθεάτριστης διανόησης της δεύτερης σχολής της Φρανκφούρτης μου δώσανε το έναυσμα για το κείμενο "Συνηγορία υπέρ του μίσους".


@youtube.com

Ένα Δελτίο Τύπου γραμμένο στην καθαρεύουσα. Προσωπικά μου άρεσε πολύ και μάλιστα το θεωρώ ίσως το πιο έξυπνα γραμμένο δελτίο τον τελευταίων ετών. Για ποιον λόγο επιλέξατε να γραφτεί στην καθαρεύουσα και ποιες μπορεί να είναι οι αντιδράσεις των θεατών; Σας μίλησε κανείς για αυτό το ιδιαίτερο Δελτίο Τύπου;

Επέλεξα την καθαρεύουσα ως γλώσσα ευσύνοπτον, περιεκτικήν, δηκτικήν, αυστηρήν, ειρωνικήν ούτως ειπείν λίαν χιουμοριστικήν. Το φιλοθεάμον κοινόν όταν κατανοεί πλήρως τα κείμενα χειροκροτεί υποκινούμενον από αυταρέσκειαν ότε δε απορεί κινεί την κεφαλήν συγκαταβατικώς.

Ταλέντο, Τόλμη και Τύχη. Αυτά είναι, σύμφωνα με τον εθνικό μας ποιητή Οδυσσέα Ελύτη, τα τρία Τ της επιτυχίας. Εσείς πιστεύετε σε αυτά τα τρία Τ ή μήπως η δική σας επιτυχία ήρθε μετά από σκληρή δουλειά, επιμονή, υπομονή και πίστη σε αυτό που θέλατε να πετύχετε επαγγελματικά και όχι μόνον;

Τα τρία Τ, να συμπληρώσουμε σε αυτά και το Χ το Χρήμα που δίνει ελευθερία χρόνου και κρατά τον καλλιτέχνη μακριά από τον συναγυρμόν. 
Τ πρώτον: Όταν η φύσις υστερεί σε ταλέντο η διάνοια το δημιουργεί.
Τ δεύτερον: Πιστεύω στο τυχαίον ως αδιόρατον στοιχείον που εμπεριέχεται εις το έργον τέχνης και μόνον όταν αποκαλύπτεται δύναται να εξηγηθεί και να πάψει να θεωρείται μοιραίον. Αρκεί να είστε παρόντες όταν αποκαλύπτεται.
Τ τρίτον: Όταν η τόλμη εμφορείται από το ζωηρόν αίσθημα της ελευθερίας τότε βοηθά εις το να παραμείνει απερίσπαστος ο καλλιτέχνης εις την δημιουργία του έργου του. Εάν το ζωηρόν αίσθημα της ελευθερίας παραμένει μετέωρον άνευ δημιουργικής ιδέας τότε στρέφει τον καλλιτέχνη σε υποκινητή λαϊκών εξεγέρσεων η ηρωικών πράξεων μακράν του επιτεύγματος που εις την τέχνην και την επιστήμην ονομάζεται επανάσταση.

@mixanitouxronou.gr

Σίγουρα η μουσική δεν έχει σύνορα. Να αναφερθούμε όμως στο πάντρεμα των διαφορετικών ειδών της μουσικής όπως της Ρεμπέτικης και της Blues μουσικής και την εισαγωγή των στοιχείων της σύγχρονης κλασικής μουσικής στα swing και blues; Πως γεννήθηκε η ιδέα να προβείτε σε κάτι που σήμερα πλέον σας χαρακτηρίζει ως καλλιτέχνη και που αγαπιέται ιδιαίτερα από το κοινό;

Η ιδέα της μουσικής συνθέσεως των μπλουζ με το ρεμπέτικο ήταν διάχυτη στην ελληνική ροκ σκηνή από τις αρχές του 1970. Η αφοσίωσις μου στην μπλουζ μουσική, το μέγα πάθος μου για εκείνη, με οδήγησαν στη σύλληψη της τεχνοτροπίας ώστε να συνθέσω την εν λόγω φόρμα. Πρέπει να αναφέρουμε ότι η συνέχεια του ρεμπέτικου ως τρόπος ζωής ήταν συγγενής ως προς το ελληνικό ροκ. Το ελληνικό ροκ θα δημιουργήσει ένα γλωσσικό ιδίωμα με εκφράσεις από την αμερικάνικη αντεργκράουντ σκηνή που αποδίδονταν σύμμεικτες με τις ελληνικές λέξεις επινοώντας έναν κώδικα επικοινωνίας προς αποφυγήν συμπλοκών μετά της έννομου τάξεως παρόμοιο με την αργκό των ρεμπέτηδων.

Ο πολύ γνωστός σε όλους μας κιθαρίστας Bob Brozman είχε πει: "Ο Ζωρζ Πιλαλί είναι ένας λαμπρός και εκκεντρικός καλλιτέχνης της ελληνικής Ρεμπέτικης μουσικής (τα μπλουζ του ελληνικού πολιτισμού), ο Ζωρζ έχει επίσης ένα έντονο ενδιαφέρον για τους παραδοσιακούς αμερικάνικους ήχους.". Ποια ήταν τα συναισθήματά σας μαθαίνοντας για τα όσα είχε αναφέρει για εσάς αυτός ο κορυφαίος μουσικός…

Την εξέλαβα ως φιλοφρόνηση μεταξύ ομοτέχνων.



Μεταξύ άλλων επιτυχιών κερδίσατε το 2014 το πρώτο βραβείο στο 7th Annual London Greek Film Festival με την δραματοποίηση του "Red House" (Red House Jimi Hendrix). Σίγουρα ένα βραβείο δεν είναι αυτοσκοπός, ωστόσο μπορεί αυτό να ανεβάσει τον πήχη ψηλά για τα επόμενα επαγγελματικά βήματα ενός καλλιτέχνη; Ποια μπορεί να ήταν η επίδρασή του στη δική σας ζωή;

Το βραβείο ανήκει σε όλη την ομάδα που συνέβαλλε στο αποτέλεσμα: στην εικαστικό Ηλιάνα Νοεα, τον Θεοδωρή Βογιατζίδη ως ανιματέρ και σε εμένα όσον αφορά την μουσική και την σκηνοθετική ιδέα πάνω στο πρωτότυπο έργο του Jimi Hendrix "Red House Blues". Η νεοελληνική πραγματικότητα δεν επιτρέπει επιδιώξεις και καλλιτεχνικά οράματα που να ξεπερνούν τη νοοτροπία του λαϊκού ρεπερτορίου. Αλλά ας αντιπαρέλθουμε τα επουσιώδη και πληκτικά σχόλια για την νεοελληνική νοοτροπία και ας επισέλθουμε στη μουσική σύνθεση του Red House. Η φόρμα του προκύπτει από τη σύνθεση της σύγχρονης κλασσικής μουσικής της δεύτερης σχολής της Βιέννης με το blues. Το εγχείρημα της συνθέσεως παρουσίαζε τεράστια δυσκολία εξ αιτίας της αυστηρότητος της μουσικής φόρμας και των δύο μουσικών ειδών αλλά και του διαφορετικού εκφραστικού ύφους που θα έπρεπε να εναρμονίσει ο μουσικοσυνθέτης.

@el.wikipedia.org

Μήπως θα θέλατε να αποκαλύψετε στους αναγνώστες μας τα ερχόμενα επαγγελματικά σας σχέδια; 

Η έκδοση ενός βιβλίου που θα περιέχει και ένα CD με νέα τραγούδια. Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία και για τις εύστοχες ερωτήσεις σας.

Εγώ σας ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σας! 


Συνέντευξη: ΕΡΗ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΟΥ

Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: O Ζωρζ Πιλαλί με την σατιρικήν παράστασιν "Οχλοδοξία" στο Principal Club Theater


Pages