ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

Κυριάκος Χρυσίδης: Το παιδικό κοινό δε θεωρείται άδικα το πιο αυστηρό κοινό


Ο "Νι Πι, ο τελευταίος πειρατής του Αιγαίου" και πιο συγκεκριμένα, ο Μήτσος ο Ξινόγαλος, κατάφεραν να μας ταξιδέψουν σε μια συναρπαστική περιπέτεια γεμάτη πειρατές, ναυμαχίες και απίθανες μάχες με αερικά, γοργόνες ακόμη και δράκους, προκειμένου να βρουν τον πιο πολύτιμο θησαυρό, το νόημα της ζωής. Η Townsendia είχε την χαρά να μιλήσει με ένα από τα πρωτοπαλίκαρα του πιο έξυπνου και πανούργου πειρατή του Αιγαίου, τον Μήτσο τον Ξινόγαλο, ή κατά κόσμον, τον ηθοποιό Κυριάκο Χρυσίδη.

Πώς θα περιγράφατε την ζωηρή πλοκή της πειρατικής περιπέτειας που ακροβατεί ανάμεσα σε ιστορία και μυθοπλασία;

Είναι πολύ ενδιαφέρον το πάντρεμα της μυθοπλασίας με την ιστορία που συμβαίνει στη συγκεκριμένη πλοκή. Το παιδί μέσα από αυτό το πάντρεμα έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει πραγματικά ιστορικά γεγονότα διανθισμένα με μυθοπλαστικά στοιχεία ώστε να μας δώσουν αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Πώς καταφέρατε να "παντρέψετε" τόσο ευφάνταστα το παραμύθι με την ιστορία;

Αυτό είναι κάτι που κατάφεραν με μεγάλη επιτυχία τόσο ο Γιώργος Χατζόπουλος με τη συγγραφή του έργου, όσο και ο Βασίλης  Ισσόπουλος, που με τη σκηνοθετική του ματιά που έδωσε πνοή στον μύθο. Οι ηθοποιοί συνεισφέραμε με τη σειρά μας στο να πάρει σάρκα και οστά η ιστορία. 


Τι πιστεύετε ότι μπορεί να προσφέρει στο παιδικό και νεανικό κοινό η θεατρική παράσταση του "Νι Πι";

Η παράσταση, πέρα από τον ψυχαγωγικό της χαρακτήρα, συμβάλλει στην αποκάλυψη κάποιων σημαντικών ιστορικών στοιχείων για τον πραγματικό ρόλο των πειρατών και αυτό της προσδίδει μια εκπαιδευτική χροιά.

Η παράσταση του "Νι Πι" σμιλεύει με όμορφο και αριστοτεχνικό τρόπο ιστορικά γεγονότα αλλά και μυθοπλαστικές ιδέες. Θεωρείτε ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μέσο όχι μόνο διδασκαλίας αλλά και καλλιέργειας δημιουργικότητας στα παιδικό κοινό;

Μία παιδική θεατρική παράσταση αποσκοπεί πάντα και στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας των παιδιών, ειδικά όταν κρύβει πίσω της τόση αγάπη και δουλειά για το τελικό αποτέλεσμα.


Η θαλασσινή περιπέτεια του "Νι Πι" μας ταξιδεύει σε μία άλλη εποχή. Ποιες ήταν οι δυσκολίες που συναντήσατε αναφορικά με την παράσταση;

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν σκηνογραφικού και ενδυματολογικού χαρακτήρα, καθώς πρόκειται για μία άλλη εποχή. Με τη συμβολή όμως έμπειρων και αξιόλογων συνεργατών, του σκηνογράφου Κωνσταντίνου Παυλίδη και των ενδυματολόγων Κατερίνας Πετρογιάννη και Νίκου Μηνά, όχι μόνο ξεπεράστηκαν, αλλά μας δικαίωσε το αληθοφανές και φαντασμαγορικό, συνάμα, αποτέλεσμα. 

Θεωρείτε το παιδικό κοινό πιο δύσκολο από εκείνο των ενηλίκων; Εσείς ο ίδιος προτιμάτε παραγωγές που απευθύνονται σε παιδιά ή ενηλίκους;

Το παιδικό κοινό δε θεωρείται άδικα το πιο αυστηρό κοινό, καθώς είναι πολύ δυσκολότερο να κρατήσεις αμείωτο το ενδιαφέρον του παιδιού, το οποίο δε θα διστάσει να εκφράσει άμεσα, λεκτικά ή μη, τη δυσαρέσκεια ή την ανία του, καθώς και οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα, θετικό ή αρνητικό, του προκαλέσει η παράσταση. Προσωπικά, αν και μου αρέσει να συμμετέχω και σε παιδικές παραγωγές αλλά και σε παραγωγές που απευθύνονται σε ενήλικες, τείνω να προτιμώ το παιδικό θέατρο, που θεωρώ και κάπως «παρεξηγημένο». Επικρατεί η αντίληψη ότι το παιδικό θέατρο είναι πιο «εύκολο», μιας και απευθύνεται σε παιδιά, κάτι που δεν ισχύει. Η ενέργεια και η προσπάθεια που χρειάζεται ένας ηθοποιός για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών είναι σαφώς μεγαλύτερη απ’ όση χρειάζεται σε μια βραδινή παράσταση, καθώς, όπως εξηγήσαμε και πριν, τα παιδιά είναι πολύ πιο αυστηροί κριτές από τους μεγάλους. Παράλληλα, η ευχαρίστηση είναι διπλή όταν μετά το τέλος μιας παιδικής παράστασης βλέπεις να φεύγουν από το θέατρο ευχαριστημένοι ενήλικες, οι οποίοι έχουν απολαύσει την παράσταση στον ίδιο βαθμό ή και ακόμα μεγαλύτερο από τα παιδιά τους.


Το παιδικό θέατρο ξεχωρίζει λόγο του ιδιαίτερου κοινού του. Για αυτό το λόγο θα ήθελα να σας ρωτήσω πιο είναι το πιο ξεχωριστό σημείο εστίασης της θαλασσινής παράστασης του "Νι Πι";

Τα σημεία εστίασης της παράστασης ποικίλλουν. Κατ’ εμέ, το πιο ξεχωριστό σημείο εστίασης είναι η αποκάλυψη και ταυτόχρονα η επιβεβαίωση της απάτης και της διαφθοράς των δημοσίων προσώπων ή των ανερχόμενων στην εξουσία.

Τι θα θέλατε να μείνει στο κοινό σας στο τέλος της παράστασης;

Ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, άρα προσλαμβάνει με τον δικό του μοναδικό τρόπο κάθε καλλιτεχνικό δημιούργημα και φεύγει από την παράσταση με τις δικές του εντυπώσεις. 


Τι είναι αυτό που σας ενθουσιάζει στο θεατρικό σανίδι;  

Ο άνθρωπος είναι πολυδιάστατος, αλλά δυστυχώς δεν έχει πάντα την ευκαιρία να έρχεται σε επαφή με τις διάφορες πτυχές του. Προσωπικά, το θεατρικό σανίδι μού δίνει την ευκαιρία να ανακαλύπτω πτυχές του εαυτού μου που ίσως να μην γνώριζα καν ότι υπάρχουν, να εξερευνώ αυτές τις διαστάσεις. Από την άλλη, η άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό μέσω των ποικίλων αντιδράσεών του όπως το γέλιο, ή το κλάμα είναι ιδιαίτερο στοιχείο της δουλειάς μου που προσφέρει άμεση ανατροφοδότηση των εντυπώσεων της παράστασης. 

Ποιο είναι το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό σας όνειρο;

Το μεγαλύτερό μου όνειρο είναι να έχω τη δυνατότητα να παίζω σε παραστάσεις που μου αρέσουν και με εκφράζουν. 

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Να είμαι σε θέση να ζω από το θέατρο. 

Θα θέλατε να συμπληρώσετε κάτι πάνω στην παράσταση που συμμετέχετε ή στην υποκριτική γενικότερα;

Δεν έχω κάτι άλλο να πω... Καλή θέαση σε όλους όσοι έρθουν να δουν την παράσταση. Θα χαρώ πολύ να ακούσω τις εντυπώσεις σας!

Συνέντευξη: ΜΑΙΡΗ ΒΟΥΛΙΟΥΡΗ

Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: "ΝΙ ΠΙ, ο τελευταίος πειρατής του Αιγαίου" στο Θέατρο Αθήναιον