Είδαμε και προτείνουμε: "Στα ίχνη του εφήμερου" - μόνιμη έκθεση κοστουμιών στο Βασιλικό Θέατρο - TOWNSENDIA

TOWNSENDIA

Η τέχνη δεν είναι ούτε για τους πολλούς ούτε για τους λίγους. Είναι για τον καθένα ξεχωριστά. William Shakespeare

Είδαμε και προτείνουμε: "Στα ίχνη του εφήμερου" - μόνιμη έκθεση κοστουμιών στο Βασιλικό Θέατρο

Share This

Σύνταξη: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΝΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΕΦΗΜΕΡΟΥ. Έτσι τιτλοφορείται ή μόνιμη έκθεση κοστουμιών, που λειτουργεί στα κλιματιζόμενα φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου με την επιμέλεια της ενδυματολόγου και σκηνογράφου Ιουλίας Σταυρίδου, η οποία την έχει χωρίσει σε 3 χρονικές περιόδους: Αρχαιότητα, Μεσαίωνας, Βυζάντιο. 

Στα ίχνη του εφήμερου, λοιπόν, αλλά όπως μας εξηγούν τα οπτικοακουστικά μέσα της ξενάγησης, τα κουστούμια έχοντας τη δική τους ξεχωριστή προσωπικότητα το καθένα, είναι από τα πιο ανεξάρτητα και αναλλοίωτα μέρη μιας παράστασης.

Συμφωνώ! Μπορεί να θυμόμαστε ερμηνείες ηθοποιών, πολύ πιο σπάνια σκηνοθεσίες, αλλά όχι ακριβώς όπως τη μέρα που είδαμε τη παράσταση, όχι ακριβώς όπως τα μοναδικά αυτά κουστούμια, στέκονται στις βιτρίνες, αγέρωχα, πολύχρωμα, πλουμιστά, άφθαρτα, έτοιμα να διηγηθούν τη δική τους ιστορία, αλλά και την ιστορία της παράστασης και ποιόν, ή ποια ηθοποιό "έντυσαν". Και όταν λέμε κοστούμι, εννοούμε το σύνολο των ρούχων, αλλά και των εσωρούχων, των υποδημάτων, των αξεσουάρ, το μακιγιάζ, μέχρι και την κόμμωση που επιλέγεται για να δέσουν όλα αυτά μαζί αρμονικά και να εξυπηρετήσουν το σκοπό του ρόλου και της παράστασης.

Είναι ένας ολόκληρος κόσμος! Ενδυματολόγοι, σκηνοθέτες, μακιγιέρ, ράφτρες, υφασματάδες, πωλητές αξεσουάρ και κοσμημάτων, ενδύτριες, όλοι συνεργάζονται άμεσα ή έμμεσα, για το καλύτερο αποτέλεσμα του κοστουμιού, μέχρι να φτάσει στα χέρια του ηθοποιού, να φορεθεί και κυρίως για να τον βοηθήσει στην καλύτερη απόδοσή του ρόλου του. Από εκεί και πέρα το λόγο έχουν οι συντηρητές, οι υπεύθυνοι βεστιαρίου, ακόμα και οι… δημοπρασίες, όπου κοστούμια διάσημων, έχουν πουληθεί πανάκριβα. Την ημέρα όμως που τα κοστούμια έρχονται στο θέατρο, ακόμα και η πρόβα σταματάει. Όλοι θέλουν να δοκιμάσουν κάτι. Να το φορέσουν, να το νιώσουν, να παίξουν με αυτό! Ναι, τόσο σημαντικό είναι το κοστούμι και για αυτό συνεχίζει να υπάρχει και μετά την παράσταση, ακόμη και μετά τον ηθοποιό.

Δεν ξέρω αν ξεπερνούν ακόμα και το δημιουργό τους, γιατί στην έκθεση θα βρείτε ρούχα από τους καλύτερους Έλληνες ενδυματολόγους, που λάμπρυναν με την παρουσία τους το Ελληνικό Θέατρο επί δεκαετίες: Γιώργος Ανεμογιάννης, Γιώργος Βακαλό, Βασίλης Βασιλειάδης, Ντένη Βαχλιώτη, Απόστολος Βέττας, Νίκος Εγγονόπουλος, Δαμιανός Ζαρίφης, Λίζα Ζαΐμη, Γιώργος Ζιάκας, Γιάννης Κύρου, Ιωάννα Μανωλεδάκη, Κέννυ Μακ Λέλλαν Γιάννης Μετζικώφ, Αγνή Ντούτση, Ιωάννα Παπαντωνίου, Φαίδων Πατρικαλάκις, Γιώργος Πάτσας, Διονύσης Φωτόπουλος κ.ά.

Στην πρώτη φωτογραφία θαυμάζετε ένα κοστούμι του Διονύση Φωτόπουλου, που το κατασκεύασε ο ίδιος από ευτελή μάλιστα υλικά και όμως είναι υπέρλαμπρο. Ρόλος: Επίσκοπος, Έργο: "Το μπαλόνι του Ζαν Ζενέ", σχεδιασμένο για τον Δημήτρη Βάγια.



Στη δεύτερη ένα κοστούμι του Γιάννη Μετζικώφ, από αυτά που ίσως κάθε γυναίκα - ηθοποιός θα ήθελε να φορέσει, για το έργο "Αυτοκράτωρ Μιχαήλ" του  Άγγελου Τερζάκη, για το ρόλο της Ζωής Πορφυρογέννητης, σχεδιασμένο για τη Νόνικα Γαληνέα.



Στη τρίτη φωτογραφία ένα εντυπωσιακό κοστούμι του Κέννυ Μακ Λέλλαν, που πολύ θα ήθελα να ήξερα πόσο χρόνο πήρε να σχεδιαστεί, αλλά κυρίως για να γίνει, για αυτό και παραθέτω και την τέταρτη φωτογραφία με τις… λεπτομέρειες, που είναι φράσεις ολόκληρες! Είναι το κοστούμι της θεωρίας για την "Ειρήνη" του Αριστοφάνη, σχεδιασμένο για τον Νίκο Καπέλιο.



Και αν και προσωπικά θα ήθελα περισσότερα κοστούμια και πιο αραιά τοποθετημένα, καλή σας θέαση!  ΑΞΙΖΕΙ!

Περισσότερες πληροφορίες: 

Pages