ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

Ζέτα Δούκα: Κάνω θέατρο για να επικοινωνώ με τον κόσμο και να ταρακουνώ τους θεατές


Η Ζέτα Δούκα είναι μία παθιασμένη γυναίκα, που προσφέρει στην Τέχνη αλλά και στην κοινωνία. Ταλαντούχα ηθοποιός, με το αίσθημα κοινωνικής προσφοράς, ιδρύτρια της μη κερδοσκοπικής εταιρείας ''ΑΝΑΣΑ'' και της ιστοσελίδας all4z.gr. Η αφορμή της δικής μας συνέντευξης, όμως, ήρθε μαζί με την άφιξή της στη Θεσσαλονίκη και την παράσταση ''Γράμμα σ'ένα παιδί'' στις 16, 17 και 18 Νοεμβρίου.

Πρωταγωνιστώντας για ακόμα µία χρονιά στην παράσταση "Γράμμα σʼ ένα παιδί", έρχεστε στη Θεσσαλονίκη τις επόμενες ημέρες. Θα θέλατε να µας μιλήσετε για το έργο αυτό, για τους λίγους ανθρώπους, που δε γνωρίζουν ακόμα σε τι αναφέρεται;

Το έργο είναι η θεατρική διασκευή του βιβλίου της Οριάνα Φαλάτσι, "Γράμμα σ' ένα παιδί που δεν γεννήθηκε ποτέ". Μέσα από την συνθήκη μιας δύσκολης εγκυμοσύνης κατά την οποία η ηρωίδα, μια δραστήρια πολεμική ανταποκρίτρια, καλείται να μένει κλινήρης, προκειμένου να γεννήσει το παιδί της, έρχεται σε σύγκρουση µε τον εαυτό της και το περιβάλλον της, ουσιαστικά βγάζει στο φως όλα αυτά που πιστεύει για τον κόσμο που ζούμε. Είναι ένα έργο αληθινό, ακραίο, γροθιά στο στομάχι του κατεστημένου της κοινωνίας, της θρησκείας, της παιδείας της οικογένειας... Είναι αληθινό διαμάντι και χαίρομαι πολύ που το επαναλαμβάνω.

Έχει αλλάξει η οπτική σας από το πρώτο ανάγνωσμα έως σήμερα;

Επειδή συμφωνώ σε αρκετά σημεία µε την ηρωίδα, η απόδοση των νοημάτων όσον αφορά στην σαθρή δομή της κοινωνίας και των ανθρωπίνων αξιών, είναι κοινή και πιο επίκαιρη από ποτέ, γι' αυτό και έχουν προστεθεί λόγια από το βιβλίο, που στην προηγούμενη διασκευή δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο κείμενο. Η διαφορά µου είναι στο θέμα της μητρότητας, στην οποία βρίσκω την ηρωίδα να υποκρίνεται για το αν ήθελε πραγματικά το παιδί, που τελικά δεν γεννήθηκε, γιατί δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τον προσωπικό εγωισμό και τις ανασφάλειες της! Σε σχέση µε το προηγούμενο ανέβασμα του έργου, τη βρίσκω περισσότερο θύτη πάρα θύμα, πιο "Μήδεια" που παίρνει την ευθύνη των αποφάσεων της και λιγότερο έρμαιο των καταστάσεων. Επίσης, είναι μια γυναίκα που έχει μια οικονομική άνεση (φαίνεται από τα σκηνικά και το κουστούμι που έχουν αλλάξει), οπότε δεν θα χρειαζόταν να εργαστεί κατ ανάγκη κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης της. Είναι εντελώς άλλη οπτική!

Πόσο εύκολο ήταν να γίνει "κομμάτι" σας η ηρωίδα σε αρχικό στάδιο και πόσο έχει εξελιχθεί σε θεατρικό επίπεδο στη διάρκεια του χρόνου;

Την καταλαβαίνω απολύτως σε αυτά, που πιστεύει και πρεσβεύει. Επίσης, ακόμα και από την σκοπιά της "Μήδειας", την συγχωρώ για την αδυναμία της να αγγίξει την υπέρτατη αγάπη, που µόνο ένα παιδί μπορεί να σου προσφέρει...

Πορεύεστε µε το "Γράμμα σʼ ένα παιδί" αρκετά χρόνια πια. Ποια είναι τα στοιχεία, που λειτουργούν ως έμπνευση και εναύσματα για να συνεχίζετε;

Εγώ κάνω θέατρο για να επικοινωνώ µε τον κόσμο και το μέλημά µου είναι να ταρακουνώ τους θεατές, είτε προς την χαρά είτε προς το δράμα. Θέλω να σημαίνουν κάτι οι παραστάσεις που παίζω, να τις συζητάνε, να τις παίρνουν μαζί τους φεύγοντας. Ο κυριότερος λόγος που ξανανεβάζω αυτή την παράσταση είναι το αντίκτυπο, που έχει στον κόσμο!

Η παράσταση, όπως και το βιβλίο "Γράμμα σʼ ένα παιδί που δε γεννήθηκε ποτέ", πραγματεύονται ένα ευαίσθητο θέμα. Πιστεύετε ότι το κοινό, γυναίκες ή άνδρες, συμφωνούν τελικά µε τα λόγια της ηρωίδας σας;

Το συγκλονιστικό, καταρχάς, µε αυτή την παράσταση είναι ότι αφορά εξίσου τους άντρες και τις γυναίκες, όλων των ηλικιών! Όταν έρχονται να µου μιλήσουν στο τέλος, οι αντιδράσεις τους και τα συναισθήματά τους, πραγματικά µου προκαλούν συγκίνηση και περιέργεια. Ο καθένας παίρνει και κάτι διαφορετικό αναλόγως την φάση που βρίσκεται, το φύλο του, το αν είναι γονιός ή όχι. Είναι καταπληκτικό!


Φτάνετε στη Θεσσαλονίκη για τρεις παραστάσεις, στην πόλη, όπου ανέβηκε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο έργο. Τι θα θέλατε να προσφέρετε στο κοινό µέσω του μονολόγου σας, είτε το παρακολουθούν για πρώτη φορά είτε όχι;

Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη, που πρωτοανέβηκε το έργο πριν από εφτά σχεδόν χρόνια και μάλιστα στο ίδιο θέατρο, το θέατρο Αυλαία! Έχω πολύ μεγάλη χαρά, που ξανάρχομαι εκεί και έχω σε πολύ μεγάλη εκτίμηση το κοινό της Θεσσαλονίκης, που ουσιαστικά µε γνώρισε και µε αγάπησε, όπως το γνώρισα και το αγάπησα κι εγώ μέσα από αυτή την παράσταση. Σκοπεύω αυτή τη φορά, να κάνω τη "σχέση" µας ακόμα πιο δυνατή και ενδιαφέρουσα.

Λίγο πριν το τέλος της συζήτησής µας, έχοντας ενσαρκώσει πολλές διαφορετικές φυσιογνωμίες και µε τις εμπειρίες και τις γνώσεις, που διαθέτετε, τι θα λέγατε ότι μπορεί να προσφέρει η Τέχνη και η υποκριτική σε ένα άτομο;

Ζώντας 6 χρόνια παραπάνω σε αυτή την κοινωνία, σ'αυτόν τον κόσμο, όπου παρατηρείται πλέον πλήρης κατάργηση οποιασδήποτε αξίας και ήθους, πλήρης κατάργηση κάθε στοιχειώδους ανθρώπινου δικαιώματος και βασιλεύει η βλακεία και το χρήμα, και όλα αυτά, µε τις ευλογίες και την ανοχή όλων µας, η Τέχνη και το θέατρο ειδικότερα, είναι σε θέση να μιλήσουν στα ίσα! Στο θέατρο, οτιδήποτε παρουσιάζεται, είναι ακραίο για να έχει ενδιαφέρον, ο θεατής μπορεί να µπει σε μια διαδικασία αυτογνωσίας, η οποία βεβαίως δεν αρκεί για να τον βελτιώσει, μπορεί να τον ταρακουνήσει και να τον ωθήσει να το ψάξει περαιτέρω. Αυτό είναι και το νόημα του και ο προσωπικός λόγος που είμαι ηθοποιός.

Συνεχίζοντας την άκρως επιτυχημένη πορεία σας µε το "Γράμμα σʼ ένα παιδί", θα θέλατε να µας πείτε ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας σχέδια;

Συζητάω και σχεδιάζω νέες δουλειές τόσο σε θέατρο όσο και σε κινηματογράφο και τηλεόραση. Επίσης, διατηρώ το site all4z.gr, στο οποίο αρθρογραφώ, που ασχολείται µε ό,τι ενδιαφέρον πρέπει να γνωρίζει ο σύγχρονος, ανήσυχος άνθρωπος.

Συνέντευξη: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΥ

Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: "Γράμμα σε ένα παιδί" στο Θέατρο Αυλαία