ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΥΛΟΥ: ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΚΑΛΟΙ ΘΕΑΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ



Είναι γεγονός πως το πρώτο Φεστιβάλ Κωμωδίας Θεσσαλονίκης είναι προ των πυλών και για ακόμη μια φορά η Townsendia είναι παρούσα, παρουσιάζοντας όχι μόνο το αναλυτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, αλλά και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις συντελεστών, πρωταγωνιστών και πολλών ακόμη ανθρώπων, που παίζουν σημαντικό ρόλο στο Φεστιβάλ Κωμωδίας Θεσσαλονίκης. Ο σημερινός μου καλεσμένος είναι γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από το γέλιο που μας προκαλεί, πλέον, μόνο στα θέατρα, αφού απέχει εδώ και αρκετά χρόνια από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Εδώ και λίγο καιρό έχει γίνει πατέρας και δηλώνει πολύ ευτυχισμένος για αυτό το γεγονός και μας εξηγεί πώς ο ερχομός του παιδιού του ήταν η αφορμή για μια επαγγελματική αλλαγή. Ναι, όπως καταλάβατε, ο ταλαντούχος κωμικός Γιώργος Χατζηπαύλου βρίσκεται απέναντί μου και απαντά σε όλες μου τις ερωτήσεις με τον μοναδικό τρόπο που ο ίδιος διαθέτει. Απολαύστε τον!!!

Αρχικά πείτε μας ποια είναι τα συναισθήματά σας που συμμετέχετε στο Φεστιβάλ Κωμωδίας που γίνεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη;

Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που συμμετέχω στο Φεστιβάλ Κωμωδίας Θεσσαλονίκης γιατί και η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με την οποία έχω ισχυρούς επαγγελματικούς δεσμούς. Για εμένα, ξεκίνησαν δύο πολύ σημαντικά project από αυτή την πόλη. Είναι μεγάλη η χαρά μου που παρουσιάζω, σε μορφή working progress, κάποια καινούρια κείμενα και σκέψεις, που κάνω για το 2019. Επίσης, η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπαίνει πολύ δυναμικά σε όλα τα Φεστιβάλ τα οποία σχετίζονται με το stand up comedy.

Παρ' όλες τις δυσκολίες που ανακύπτουν προκειμένου να υπάρξει επιτυχία στο Φεστιβάλ, πιστεύετε πως μια τέτοια δράση έχει στα χέρια του "ισχυρά χαρτιά"; Ποια είναι αυτά έτσι ώστε να θεωρηθεί επιτυχημένο;

To Φεστιβάλ Κωμωδίας Θεσσαλονίκης έχει πάρα πολλά "ισχυρά χαρτιά" στη διάθεσή του. Νομίζω το πιο σημαντικό είναι οι δημιουργοί του, που είναι άνθρωποι που δουλεύουν ήδη στο χώρο της κωμωδίας και γνωρίζουν πολύ καλά τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες και τον τρόπο για να λειτουργεί σωστά μια παράσταση. Οπότε αυτό από μόνο του δείχνει πως όλα θα λειτουργήσουν όπως πρέπει. Τυγχάνει να γνωρίζω προσωπικά τους αρμόδιους και εκτός από επαγγελματικές στιγμές, έχουμε μοιραστεί μαζί προσωπικές στιγμές χαράς και αγωνίας οπότε αυτό από μόνο του είναι μια πολλή αισιόδοξη προοπτική. Είμαι βέβαιος ότι θα πάει τέλεια.


Σύμφωνα με το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κωμωδίας, θα κάνετε και μια εμφάνιση που θα αφορά το μικρό (ηλικιακά) φιλοθεάμον κοινό. Πώς προέκυψε η ιδέα αυτή;

Ήταν μέσα στις επιθυμίες που είχα, αλλά ήρθε νωρίτερα στον προγραμματισμό μου. Στο μεταξύ έγινα πατέρας, οπότε είχα συζητήσει με τη σύζυγό μου για το "πότε θα έρθει το παιδί να δει τί δουλειά κάνει ο πατέρας του". Έτσι είπαμε πως για να έρθει ένα παιδί σε μια παράσταση stand up πρέπει να είναι τουλάχιστον 14 με 15 ετών. Έτσι, αποφάσισα να το κάνω λίγο νωρίτερα έτσι ώστε περίπου στην ηλικία των πέντε ετών, το παιδί μου να ξέρει τι δουλειά κάνει ο πατέρας του. Η επιθυμία υπήρχε, απλώς ο ερχομός του παιδιού μου ήταν η αφορμή για να υλοποιήσω νωρίτερα την επιθυμία μου για το παιδικό stand up comedy. Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες θεατρικές συνθήκες για την παιδική κωμωδία. Τα παιδιά είναι εξαιρετικοί θεατές, είναι φοβεροί κωμικοί και αντιλαμβάνονται το χιούμορ με έναν ιδιαίτερο τρόπο και θα με ενδιέφερε να εξερευνήσω αυτό το πεδίο. Για μένα το γέλιο είναι μια μορφή επικοινωνίας. Όταν ο γιος μου γελάει καταλαβαίνω ότι όλα πάνε καλά, εξάλλου αυτό σημαίνει να είσαι παιδί, να περνάς καλά!

Ποια είναι η δική σας προσωπική γνώμη σχετικά με τη δυσκολία που κρύβει το γεγονός ότι τα παιδιά είναι αυστηρότεροι κριτές και κατ' επέκταση είναι πιο δύσκολο να τους κερδίσετε "θεατρικά";

Εκτιμώ πως στην κωμωδία δεν υπάρχει αυστηρότητα στην κρίση γιατί το γέλιο είναι μια αυθόρμητη διαδικασία. Αν αυτό που κάνεις είναι αστείο προκαλεί το γέλιο. Όσον αφορά τους ενήλικες, το αν είναι κάτι που είναι πολύ κοντά στην αισθητική του χιούμορ τους είναι μια άλλη υπόθεση. Δεν θεωρώ πως τα παιδιά είναι δυσκολότεροι κριτές. Πιστεύω όμως ότι είναι πιο αυθόρμητοι και φυσικά πολύ καλύτεροι θεατές, συγκριτικά με τους ενήλικες. Καταλαβαίνουν ακριβώς τι σημαίνει να μη μιλάω την ώρα της παράστασης, κάτι που από ότι φαίνεται δυσκολεύει πολύ τους ενήλικες για να το καταλάβουν. Γενικά εμείς οι μεγάλοι, δεν έχουμε σεβασμό στους κανόνες εργασίας του άλλου. Κάποιος θεωρεί πολύ φυσιολογικό να απαντάει στο κινητό του την ώρα που ο ηθοποιός δουλεύει, ενώ δεν θα το έκανε ποτέ αν την ίδια στιγμή αγόραζε ρούχα ή έπαιρνε δάνειο από μια τράπεζα. Είναι μια πολλή κακή συμπεριφορά. Στο stand up έχεις την ευκαιρία να βάλεις στη θέση του κάποιον ο οποίος ενοχλεί και τους άλλους γιατί το πρόβλημα δεν είναι ότι ενοχλεί τον άνθρωπο που είναι πάνω στη σκηνή, αλλά ενοχλεί και το διπλανό του.

Εκτός από το stand up comedy για παιδιά, τι άλλο πρόκειται να απολαύσουμε από εσάς στο Φεστιβάλ Κωμωδίας Θεσσαλονίκης;

Θα κάνω και μια παράσταση working progress. Ουσιαστικά θα δοκιμάσω καινούρια κείμενα που θα αποτελέσουν τη δομή για την παράσταση που θα κάνω το 2019. Πρόκειται για μια πρώτη εκδοχή κάποιων κειμένων. Είναι μια δοκιμαστική διαδικασία και είναι η πρώτη επαφή που έχω για κάτι που θα είναι τελειοποιημένο σε 6 με 7 μήνες.

Αν γνωρίζω καλά, ξεκινήσατε να ασχολείστε ερασιτεχνικά με το stand up comedy από το 2001. Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι έχει εξελιχθεί στη χώρας μας αλλά και εσείς ο ίδιος μέσα από αυτό;

Είναι εμφανές το πόσο έχει εξελιχθεί το stand up στη χώρα μας κάνοντάς το να βρίσκεται μέσα στις βασικές επιλογές του θεατή. Σε προσωπικό επίπεδο αισθάνομαι πως όσο ωριμάζω ως άνθρωπος τόσο ωριμάζω και ως κωμικός. Όσο αλλάζουν τα θέματα που με απασχολούν σε προσωπικό επίπεδο, βελτιώνεται και η κωμωδία μου. Είναι παράλληλη η εξέλιξη του stand up στην Ελλάδα, αλλά και του εαυτού μου. Κατά τη δική μου προσωπική γνώμη, το 95% της επιτυχίας ενός κωμικού στο stand up έχει να κάνει με το πόσο δουλεύει ο ίδιος. Το ταλέντο δεν είναι αυτό που σε πάει παρακάτω ωστόσο επιταχύνει μια σκληρή, επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία δουλειάς, εφόσον την κάνεις. Διαφορετικά από μόνο του το ταλέντο δεν κάνει τίποτα. Στην προκειμένη περίπτωση το ταλέντο δεν είναι η απάντηση στην επιτυχία.


Είναι γνωστό πως στο παρελθόν έχετε ασχοληθεί με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Ποιο από τα δυο σας λείπει περισσότερο και που θα επιστρέφατε;

Δεν μου λείπει κανένα από τα δύο μέσα στα οποία ήμουν. Αν επέστρεφα κάπου θα ήταν με χαρά στο ραδιόφωνο. Το ραδιόφωνο διαθέτει μια ειλικρίνεια και μια ψυχραιμία. Η τηλεόραση στην Ελλάδα είναι λίαν επιεικώς αδιάφορη (γελάει) και καθόλου ενδιαφέρουσα για ανθρώπους που κάνουν τη δουλειά που κάνω εγώ.

Η συμμετοχή σας στα "Σκερτσάκια" και αργότερα στα "Σφηνάκια" αναμφίβολα έχει μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη των τηλεθεατών. Πώς θα χαρακτηρίζατε τώρα την τότε συμμετοχή σας μιας και απέχετε τηλεοπτικά εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα και έχετε αποκτήσει περισσότερη εμπειρία;

Έχουν περάσει δέκα χρόνια από τη μέρα που ολοκληρώθηκε αυτή η σειρά. Ανήκει στο μακρινό παρελθόν μου και δε θα ήθελα να το αξιολογήσω, οριακά υπάρχει στη μνήμη μου. Όταν έχει περάσει τόσος καιρός από όταν ολοκληρώθηκε κάτι και έχουν μεσολαβήσει τόσα άλλα, μου είναι σαν να αξιολογώ το πώς ήταν για εμένα μια τάξη του Γυμνασίου, δηλαδή τόσο μακρινό (γελάει). Δεν υπάρχει λόγος να αξιολογήσω τη συμμετοχή μου σε αυτή τη σειρά που τελείωσε εδώ και τόσα χρόνια. Εξάλλου δεν ήμουν ποτέ φανατικός τηλεθεατής. Να φανταστείτε έχω να ανοίξω την τηλεόραση από το 2004 όταν είχα δει την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα. Την τελετή λήξης την είδα στο διαδίκτυο (γελάει).

Ποια συμβουλή θα δίνατε στους νέους ανθρώπους που τείνουν να ασχολούνται με αυτό το είδος θεάτρου; Υπάρχει ενδιαφέρον για εξέλιξη στην Ελλάδα του 2018;

Είναι σαφές ότι υπάρχει μέλλον για το stand up comedy στην Ελλάδα του σήμερα. Το περιβάλλον είναι πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με αυτό που ξεκίνησα εγώ, αλλά είναι και αυτό που παράγει καλύτερη κωμωδία. Εγώ δε θέλω να δίνω συμβουλές ως μεγαλύτερος με την ευθύνη ότι αυτό που λέω είναι σοφό ή οι λύσεις που δίνω είναι πανάκια. Θα έλεγα απλά ότι είναι αντικειμενικά λογικό πως όταν είσαι πιο νέος σου "φυτεύουν" ότι η απόφαση που θα πάρεις στα 17 και στα 18 για το μέλλον, είναι οριστική και αμετάκλητη. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Είναι καλό οι νέοι να αφήνουν περιθώρια για να αλλάξουν γνώμη και πορεία στη ζωή τους. Δεν ξέρω αν έτσι γίνεσαι πιο ευτυχισμένος αλλά σίγουρα έχεις μια διαφορετική στοχοπροσήλωση. Στενοχωριέμαι βλέποντας ανθρώπους να ασπάζονται τη λογική που επιβάλλει το κακό Ελληνικό σχολείο σχετικά με την "καθοριστική" απόφαση που παίρνουν οι μαθητές και ότι αυτή τους ακολουθεί για μια ζωή.

Το 2007 μεταφέρατε μαζί με τον Σίλα την παράσταση "Stand Up Comedy" στο Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας "Γιώργος Κιμούλης". Ήταν η πρώτη φορά στην Ελλάδα όπου το είδος αυτό παρουσιάστηκε μόνιμα από μία θεατρική σκηνή. Ποια ήταν η πορεία αυτής της παράστασης και πως νιώθατε εσείς για αυτήν;

Σε αυτήν την παράσταση αποφάσισα πως θα παίζω μόνο σε θέατρα και όντως μετά από λίγα χρόνια που ξεκίνησα να παίζω μόνος μου, επέλεγα μόνο θέατρα. Είναι ο σωστός και ο φυσικός χώρος για το stand up. 


Ολοκληρώνοντας αυτήν την όμορφη κουβέντα, συνηθίζετε να κάνετε σχέδια για το μέλλον; Θέλετε να μοιραστείτε κάποια με τους αναγνώστες μας;

Δεν προτιμώ να κάνω μακροπρόθεσμα σχέδια για το μέλλον. Ωστόσο στη δουλειά μου μού αρέσει να τα κάνω. Αντίθετα στην προσωπική μου ζωή λειτουργώ πιο συντηρητικά, όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια. Στη δουλειά μου είναι κανόνας και γενικότερα το περιβάλλον της το διαθέτει. Στην προσωπική μου ζωή δεν θέλω να είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος γιατί όλα είναι απρόβλεπτα οπότε πηγαίνω βήμα-βήμα και χαίρομαι την οικογένειά μου σε καθημερινή βάση παράλληλα με τι μικρές συνήθειες που έχω ως άνθρωπος. Προς το παρόν, όσον αφορά τα επαγγελματικά μου, θα κάνω κάποιες συμμετοχές στην "Ταράτσα του Φοίβου" με τον Φοίβο Δεληβοριά, κάποιες παραστάσεις με το παιδικό στην Αθήνα και κυρίως θα αφοσιωθώ στη συγγραφή της νέας μου παράστασης για το 2019. Προτιμώ να είναι λίγο πιο ήρεμα τα πράγματα γιατί μέχρι στιγμής έχω κάνει 120 θεατρικές παραστάσεις από τον Οκτώβριο και θα ήθελα να χαλαρώσω και να γράψω. Το φετινό μου καλοκαίρι  θα τ περάσω κάνοντας πρόβες και παράλληλα θα γράφω, όπως ανέφερα, το νέο μου έργο για το 2019.


Για περισσότερες πληροφορίες ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΩΜΩΔΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ