ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΘΕΡΙΔΟΥ: ΤΟ XIΟΥΜΟΡ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΤΗ ΖΩΗ


Η Φωτεινή Αθερίδου, την οποία έχουμε οι περισσότεροι γνωρίσει μέσα από τις οθόνες της τηλεόρασης στη σειρά «Μην αρχίζεις την μουρμούρα», είναι μια ταλαντούχα ηθοποιός με πολύ χιούμορ. Πρωταγωνιστεί τώρα στη θεατρική παράσταση «Σεξ Λεξικόν: Η επιστήμη του έρωτα». Ένα νεοελληνικό θεατρικό έργο από τον Σπύρο Δ. Μιχαλόπουλο, δημοσιογράφο και βραβευμένο με το βραβείο Μπότση. Η νεαρή ηθοποιός ενσαρκώνει την Κάτια, μία έφηβο την δεκαετία του 70’, η οποία με το αγόρι της τον Τάκη (Σπύρος Χατζηαγγελάκης) επιχειρούν να κάνουν έρωτα για πρώτη φορά με την βοήθεια ενός λεξικού. Μιλήσαμε μαζί της για την παράσταση… και όχι μόνο! Ακολουθεί η συνέντευξη.


Πρωταγωνιστείτε στο «Σεξ Λεξικόν: Η επιστήμη του έρωτα». Ποια είναι η ιστορία της θεατρικής παράστασης;

Δύο νέοι, εν έτη 1978, δίνουν ραντεβού για την πρώτη τους φορά. Το αγόρι φέρνει μαζί του ένα λεξικό του σεξ, με σκοπό να τους βοηθήσει και να τους αποδεσμεύσει από την ενδεχόμενη αμηχανία. Τελικά, όμως, το λεξικό αυτό γίνεται ο πυρήνας ενός μεγάλου τσακωμού, δημιουργώντας ουσιαστικά απόσταση μεταξύ τους.

Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τους χαρακτήρες που υποδύεστε στην παράσταση με τον Σπύρο Χατζηαγγελάκη;

Η Κάτια και ο Τάκης είναι δύο νέοι γύρω στα 17. Η Κάτια είναι μια αθώα αλλά και δυναμική κοπέλα, με συστολές αλλά και εκρήξεις. Είναι καλλιεργημένη, από καλή οικογένεια και με αρκετά προοδευτικές, για την εποχή, αντιλήψεις. Νομίζω πως έχει μια αρκετά αντιπροσωπευτική γυναικεία φύση! Σε όλες της τις εκφάνσεις. Ο Τάκης, με πατέρα τσαγκάρη και μητέρα μοδίστρα, ενίοτε δειλός κι ενίοτε θαρραλέος, είναι αδέξιος αλλά γλυκός. Κι οι δύο είναι πολύ ερωτευμένοι… 

Το έργο αποτελεί μία κωμική ιστορία. Ταυτόχρονα, ασκεί και έναν ήπιο πολιτικό σχολιασμό στις άκαμπτες ερωτικές πεποιθήσεις και προκαταλήψεις της παλιάς Ελλάδας, του 20ου αιώνα. Ήταν δύσκολο για εσάς να μπείτε στο «πετσί του ρόλου», δεδομένου ότι εκείνη την εποχή δεν είχατε ακόμα γεννηθεί;

Η δυσκολία ήταν για μένα η αθωότητα που απαιτεί το έργο. Έπρεπε να πιστέψουμε απόλυτα ότι είμαστε δύο νέοι του 1978, χωρίς να παριστάνουμε ότι είμαστε. Γιατί το έργο του Σπύρου Μιχαλόπουλου ξεχειλίζει τόσο από έρωτα και συναίσθημα, που αν δεν πείθαμε τους θεατές ότι είμαστε γεννημένοι εκείνη την εποχή, δε θα μπορούσαμε να τους παρασύρουμε και στην ερωτική μας ιστορία. Πολύ ωραίο στοίχημα αυτή η παράσταση. Και η Αγγελίτα Τσούγκου, η σκηνοθέτης μας, μάς βοήθησε πάρα πολύ σε αυτό!


Πείτε μας 3 γυναίκες ηθοποιούς Ελληνίδες ή ξένες που θαυμάζετε και γιατί.

Μέριλ Στριπ, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Νάντια Κοντογεώργη (θαυμάζω άπειρες, αλλά όταν με ρωτάνε κάτι συγκεκριμένο, λέω το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό. Κι αυτό ήταν το πρώτο. Πεθαίνω και με τις τρεις.) 

Ηθοποιός: ποιώ ήθος δηλαδή. Πιστεύετε ότι το θέατρο είναι ικανό να καλλιεργήσει ήθος ή διαφορετικά τι προσφέρει το θέατρο γενικότερα στην κοινωνία;

Φυσικά και είναι. Υπάρχουν εξαιρετικά θεατρικά κείμενα, κλασικά, τραγωδίες, σύγχρονα, που όλα έχουν κάτι να πουν, όλα έχουν κάτι να επικοινωνήσουν, κάτι να προτείνουν, με κάτι να διαφωνήσουν, κάτι άλλο να φωτίσουν, κάπου να καταλήξουν, κάτι τέλος πάντων να προξενήσουν στον θεατή. Οι ηθοποιοί είμαστε αφηγητές μιας ιστορίας. Τίποτα πέρα από αυτό. Και γι’ αυτό, το έργο και ο συγγραφέας έχουν πάντα τη μεγαλύτερη σημασία σε μια θεατρική παράσταση. Αν η ιστορία έχει κάτι να πει, το μόνο που μένει είναι οι ηθοποιοί να την αφηγηθούν όσο πιο έντιμα μπορούν. Κι αυτό κατά την άποψή μου είναι η ιδανική συγκυρία! Μια τέτοια παράσταση, με ένα καλογραμμένο και ουσιαστικό κείμενο, και μια τίμια και ειλικρινή αφήγηση, μπορεί να κάνει ανθρώπους να αλλάξουν! Γιατί επί της ουσίας μπορεί η μουσική να έχει ένα άλλο εκτόπισμα σε σχέση με το θέατρο, όμως στο θέατρο όταν όλα συνολικά λειτουργήσουν νομίζω πως αυτό που ζει ο θεατής είναι μαγικό. 


Τι σας προσφέρει η υποκριτική επί προσωπικού επιπέδου;

Ευτυχία. 

Στην τηλεοπτική σειρά «Μην αρχίζεις την μουρμούρα» γράφατε η ίδια το σενάριο για το ζευγάρι που υποδυόσασταν με τον Κωνσταντίνο Πλεμμένο. Πώς σας φάνηκε αυτή η εμπειρία;

Πολύ δύσκολη εμπειρία. Μεγάλη ευθύνη και τεράστιο μάθημα! Οι ρυθμοί και το γεγονός ότι εντάχθηκα σε κάτι που δεν ήταν από την αρχή δική μου έμπνευση, ήταν οι δυσκολίες που αντιμετώπισα. Μου έκανε τρομερό καλό αυτή η δουλειά. Ειδικά το ότι ανέλαβα το σενάριο. Με εξέλιξε προσωπικά πάρα πολύ και μου έδωσε θάρρος. Κι ευτυχώς συνεργάστηκα με ανθρώπους που με σέβονταν και αγκάλιασαν τη δουλειά μου και την προσπάθεια μου, παρά το νεαρό της ηλικίας και την απειρία που είχα. Είμαι πολύ τυχερή. 

Γράφετε και στίχους τραγουδιών (κωμικούς κατά βάση) τα οποία τραγουδάτε με παρέα και έπειτα ανεβάζετε στο ΥouΤube. Ποια είναι η σχέση σας με τη συγγραφή και το χιούμορ; 

Το γράψιμο το απολαμβάνω. Το θεωρώ την προσωπική μου ξεκούραση και κούραση μαζί. Είμαι ένας άνθρωπος που δυστυχώς σκέφτεται 20 ώρες το 24ωρο ακατάπαυστα κι όλο αυτό όταν το διοχετεύω στο γράψιμο ξεκουράζει την ψυχή μου. Το μυαλό μου σχεδόν πάντα είναι κουρασμένο. Λατρεύω να γράφω στίχους, ειδικά από τότε που γνώρισα τον Στάμο Σέμση, αυτόν τον καταπληκτικό μουσικό και πλέον λατρεμένο φίλο! Με έχει εμπνεύσει αυτό που κάνουμε με τα τραγουδάκια μας, κάθε φορά που φτιάχνουμε κάτι, ανυπομονώ για το επόμενο! Το χιούμορ υπάρχει μέσα μου και στον τρόπο που βλέπω τη ζωή. Δεν μπορώ να ρίξω ούτε μια ματιά κάπου και να μη μου φανεί έστω και λίγο αστείο…δεν έχω ιδέα γιατί. 


Τηλεόραση ή θέατρο; Εν τέλει μπορείτε να ξεχωρίσετε ποια είναι η μεγαλύτερη αγάπη σας; 

Καλέ θέατρο. Όχι ότι η τηλεόραση δεν προσφέρει πράγματα στους ηθοποιούς, όμως αγάπη εννοείται το θέατρο. 

Το γεγονός ότι οι γονείς σας είναι δύο καταξιωμένοι καλλιτέχνες το αντιμετωπίζετε ως κίνητρο για προσωπική σας εξέλιξη ή σας δημιουργεί άγχος; 


Κανένα άγχος. Μόνο θάρρος που τους βλέπω που δεν το έβαλαν ποτέ τους κάτω. 

Θέλατε από παιδί να ασχοληθείτε με το θέατρο; Αν ναι, γιατί; 

Ναι, γιατί μεγάλωσα μέσα στο θέατρο… εννοώ… ή το αγαπάς και πας προς τα εκεί ή δεν το αγαπάς και κάνεις κάτι άλλο… 

Πώς ονειρεύεστε τον εαυτό σας όσον αφορά στην επαγγελματική του πορεία σε 10 χρόνια;

Ωχ! Ιδέα δεν έχω. Ούτε καν μπορώ να φανταστώ πως θα είναι τα πράγματα σε 10 χρόνια από τώρα γενικότερα. Το μόνο που εύχομαι είναι να μπορώ να είμαι δημιουργική ό,τι κι αν κάνω, όπου κι αν είμαι. Για να μη νιώθω νεκρή. Αυτό. 

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια προς το παρόν;

Δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να ανακοινώσω κάτι.



Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: 'ΣΕΞ ΛΕΞΙΚΟΝ - Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ' ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ