ΕΠΙΚΑΙΡΑ

6/recent/ticker-posts

ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΡΕΜΟΥΝΔΟΣ: Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΝΩ Η ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ


Η πρώτη συνάντηση έγινε στην παράσταση "Ο γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος" με την Χρύσα Σπηλιώτη, που σκηνοθετούσε ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος. Ευγενικός, δεκτικός και ανοιχτός με τον κόσμο, που περίμενε για τους συγχαρεί για την παράσταση. Εκεί μάθαμε για την παράσταση, η οποία ανεβαίνει στο Θέατρο Vault από τη θεατρική ομάδα «Όνομα?». Το «Πανδοχείον ο χορτάτος λαγός» είναι μία αστυνομική κωμωδία που χαρακτηρίζεται από τις ανατροπές της. Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος κρατάει τα ηνία της σκηνοθεσίας και εμείς δε χάσαμε ευκαιρία να του ζητήσουμε να μας συστήσει την παράσταση και όχι μόνο... Ακολουθείστε μας στην όμορφη συζήτηση που είχαμε. 

Η παράσταση που σκηνοθετείτε αλλά και πρωταγωνιστείτε στο θέατρο Vault είναι η «Πανδοχείον ο χορτάτος λαγός». Θα θέλατε να μας «αποκαλύψετε» ορισμένα στοιχεία για την παράσταση; 

Στην παράσταση που σκηνοθετώ, δεν πρωταγωνιστώ. Έχω ένα πολύ μικρό ρόλο. Ένα Guest. Το «Πανδοχείον ο χορτάτος λαγός» του Δημήτρη Μαμαλούκα είναι ένα έργο που βασίζεται στα κλισέ του αστυνομικού θρίλερ. Σ’ ένα πανδοχείο, το οποίο βρίσκεται απομονωμένο στην κορυφή ενός βουνού, εννέα ήρωες διαφορετικής κοινωνικής προέλευσης, εγκλωβίζονται λόγω σφοδρής χιονοθύελλας. Ο καθένας από αυτούς κρύβει μια σκοτεινή πλευρά, ενώ κάποιος αρχίζει να τους εξουδετερώνει έναν-έναν. Ο δολοφόνος βρίσκεται ανάμεσα τους.  Ποιος είναι όμως;

Η ιστορία μας ακούγεται ασυνήθιστη. Πώς ο συγγραφέας Δημήτρη Μαμαλούκας δημιούργησε μια τόσο διαφορετική αστυνομική κωμωδία; Τι ήταν αυτό που τον ενέπνευσε; 

Η έμπνευση ήρθε μια βραδιά στα Εξάρχεια. Ο Δημήτρης Μαμαλούκας παρακολουθεί όλες τις παραστάσεις της ομάδας «Όνομα?». Μετά το τέλος της περσινής μας παράστασης, βγήκαμε όλοι μαζί σε ένα μπαρ στα Εξάρχεια κι εκεί μεταξύ σοβαρού κι αστείου άρχισε να φτιάχνει τους ήρωες και το περιβάλλον του έργου. Τον ενέπνευσαν δηλαδή οι ίδιοι οι ηθοποιοί και έγραψε ένα έργο πάνω τους. Όσο τώρα για το διαφορετικό, αυτό είναι καθαρά δουλειά του συγγραφέα. Ο  Δημήτρης Μαμαλούκας έχει αποδείξει  ότι είναι ένας πολύ καλός δημιουργός φανταστικού και αστυνομικού βιβλίου. Οι ασυνήθιστες ιστορίες είναι το σήμα κατατεθέν του. Τώρα, με αφορμή την ομάδα «Όνομα?» μπήκε και στα χωράφια του θεατρικού έργου.  



Ο τίτλος της παράστασης θα λέγαμε πως είναι αινιγματικός καθώς δεν μαρτυρά κάτι από την υπόθεση του έργου. Πώς επιλέχτηκε ο συγκεκριμένος τίτλος;

Ο τίτλος της παράστασης είναι επιλογή του συγγραφέα. Εκεί διαδραματίζεται όλο το έργο. «Πανδοχείον ο χορτάτος λαγός» ονομάζεται το καταφύγιο – πανδοχείο στην ορεινή τοποθεσία Άνω Νιχώρι που φημίζεται για τον περίφημο λαγό στιφάδο του, άθλος μαγειρικής της οικοδέσποινας Ντενίζ Λέλου-Γαβάθα. Η μαγείρισσα (που διεκδικεί το τρίτο αστέρι του Οδηγού Μισελέν για τη μαγειρική της), διευθύνει το πανδοχείο μαζί με τον ορεσίβιο σύζυγό της Μπάμπη Λέλο, ο οποίος ξεναγεί τους επισκέπτες στις άγριες ομορφιές του όρους Σύγκαμα, και την ανιψιά τους Παρασκευούλα, που όλοι όμως φωνάζουν Πιπινέλι.  Η υπόθεση του έργου δηλαδή εκτυλίσσεται μέσα στο πανδοχείο ο χορτάτος λαγός.

Σκηνοθετείτε αλλά και συμμετέχετε ως ηθοποιός στην παράσταση. Ποιον από τους δύο ρόλους σας συναρπάζει περισσότερο; 

Η σκηνοθεσία είναι ένα εγκεφαλικό παιχνίδι ενώ η υποκριτική τέχνη είναι κατάθεση ψυχής.  Ειλικρινά, δεν μπορώ να διαλέξω. Θέλω να τα κάνω και τα δύο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, ο ρόλος μου είναι του σκηνοθέτη-εμψυχωτή, αυτού που καθοδηγεί, αφού η παράσταση είναι αποτέλεσμα ενός σεμιναρίου που διήρκεσε όλον τον χειμώνα. 



Μία από τις ιδιαιτερότητες της παράστασης είναι πως οι ηθοποιοί, κατά κύριο λόγο, είναι ερασιτέχνες. Πώς είναι η συνύπαρξη αυτών των ανθρώπων, που δεν έχουν «διδαχθεί» τη θεατρική τέχνη πάνω στη σκηνή; 

Στόχος μου στην ομάδα «Όνομα?» είναι να διδάξω τεχνικές θεάτρου μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις σε ερασιτέχνες (εραστές της τέχνης) και να ενισχύσω τον αυθορμητισμό, την αυτοπεποίθηση και την ομαδικότητα. Κάθε θεατρική δραστηριότητα αποτελεί για όλους τους συμμετέχοντες ένα ταξίδι αναζήτησης όπου ανακαλύπτονται νέα και διαφορετικά πράγματα κάθε φορά. Το σημαντικότερο σε αυτή τη δραστηριότητα είναι το «δέσιμο» της ομάδας και μετά η σωστή καθοδήγηση για το πώς θα κατατεθούν στο σανίδι όλα όσα ανακαλύψαμε στην πορεία. Είμαι τυχερός γιατί από το 2005 που δημιουργήθηκε η ομάδα «Όνομα?» υπήρξε επικοινωνία, συνεργασία και διάθεση για δημιουργία. Και ενώ το «δέσιμο» μεταξύ τους είναι ισχυρό, δεν διστάζουν να δεχτούν στους κόλπους της ομάδας με χαρά, κάθε νέο μέλος. Στην ομάδα «Όνομα?» επιτρέπεται η  δοκιμή και η αποτυχία, ξεκινάμε από το άτομο και όχι από τον ρόλο. Έτσι τα νέα μέλη νιώθουν ευπρόσδεκτα και καλοδεχούμενα. 

Η είσοδος στην παράσταση είναι ελεύθερη,  μία κίνηση που σας φέρνει ακόμη πιο κοντά στην κοινωνία και δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουν και άνθρωποι που δεν τους επιτρέπει η οικονομική τους κατάσταση να παρακολουθούν συχνά παραστάσεις. Τι συναισθήματα σας δημιουργεί αυτή η κίνηση; 

Η παράσταση είναι ερασιτεχνική. Όλα τα μέλη της ομάδας «Όνομα?» εργάζονται σε άλλους χώρους. Δεν είναι επαγγελματίες ηθοποιοί για να έχουμε εισιτήριο. 



Ποια είναι η γεύση που επιθυμείτε να έχει το κοινό φεύγοντας από την παράσταση; Υπάρχουν μηνύματα που περνάνε με άμεσο ή ακόμη έμμεσο τρόπο στους θεατές; 

Θέλω να έχουν την «γεύση» της ευφορίας. Η παράσταση είναι μια κωμωδία που στόχο έχει να ψυχαγωγήσει και να διασκεδάσει. 

Έχετε δουλέψει στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Ποιο από τα τρία σας εκφράζει περισσότερο και γιατί; 

Όλα είναι ξεχωριστά. Μου αρέσουν και τα τρία είδη, με την προϋπόθεση να δίνεται η απαραίτητη σημασία. Ό,τι κάνεις, θέατρο – κινηματογράφο - τηλεόραση,  πρέπει να το αντιμετωπίζεις με την ίδια σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Να εκπαιδεύεσαι, να δημιουργείς, να συνεργάζεσαι και να εξελίσσεσαι ως καλλιτέχνης.


Θεωρείται πως η τέχνη στη χώρα μας διέπεται από μία κρίση ή μήπως η κρίση είναι η έμπνευση για την παραγωγή ποιοτικότερων παραστάσεων; 

Η Ιστορία έχει δείξει ότι στις δύσκολες στιγμές η καλλιτεχνική δημιουργία ανθίζει. Φαίνεται ότι ο άνθρωπος έχει την ανάγκη σε περίοδο κρίσης να δημιουργήσει περισσότερο από ότι σε περίοδο ευμάρειας.  Μπορεί να αποτελεί η δημιουργία και μια διέξοδο απέναντι στο «αδιέξοδο» της κρίσης.  Μπορεί ακόμη, η ίδια η κρίση να εμπνέει τους καλλιτέχνες. Ίσως να είναι και μια κραυγή απόγνωσης. Αν, το αποτέλεσμα είναι ποιοτικότερες παραστάσεις, δεν είμαι σίγουρος. Σίγουρα πάντως είναι πιο ευρηματικές.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας σχέδια; Που θα σας βρει το καλοκαίρι;

Έχω κάποια σχέδια για το καλοκαίρι, αλλά κανένα δεν είναι ανακοινώσιμο ακόμη. Ό,τι και να γίνει, θα αφήσω λίγες μέρες για διακοπές στην Κύθνο. 

Συνέντευξη: ΜΑΡΙΑ ΓΟΥΣΙΟΥ
Φωτογραφίες: JOHNNY CON 

Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: ΤΟ 'ΠΑΝΔΟΧΕΙΟΝ Ο ΧΟΡΤΑΤΟΣ ΛΑΓΟΣ' ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΡΕΜΟΥΝΔΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ VAULT