ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Έρωτες και πάθη στον ελληνικό κινηματογράφο


Οι έρωτες, τα πάθη αλλά και οι χωρισμοί είναι ένα κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου. Πώς θα μπορούσαν να λείπουν από το κινηματογραφικό πανί; Πολλοί από αυτούς έκαναν θραύση μιας και χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και ως "διαφήμιση" για μία πετυχημένη πρεμιέρα όπως και πορεία κάποιας κινηματογραφικής ταινίας. Πολλές είναι οι φορές που ζευγάρια, στην τέχνη και στη ζωή, χρησιμοποίησαν και ''πούλησαν'' τον έρωτα, τον γάμο, ακόμη και το διαζύγιό τους για την επιτυχία μιας παράστασης ή της κινηματογραφικής τους συμμετοχής, ειδικά εάν συμπρωταγωνιστούσαν με τον σύντροφό τους. Αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο στον εγχώριο κινηματογράφο. Πώς θα μπορούσε κάτι τέτοιο να μην συμβαίνει και στον παγκόσμιο κινηματογράφο; 

Φυσικά και υπήρξαν ζευγάρια που συμμετείχαν στην ίδια παραγωγή και που ήθελαν να κρατήσουν τη σχέση και την οικογενειακή τους κατάσταση μακριά από τη βιομηχανία της επιτυχίας και του φαίνεσθαι. Ωστόσο δεν ήταν λίγοι αυτοί, που επέτρεψαν την απευθείας σύνδεση με τον Ιερό Ναό της επιλογής τους, και το κοινό να τους παρακολουθεί εκστασιασμένο το πώς χορεύουν το χορό του Ησαΐα. Επίσης δεν ήταν λίγες οι φορές που το διαζύγιο γνωστών ζευγαριών βρισκόταν επί μέρες στα μανταλάκια των περιπτέρων και αυτό γιατί έφερνε περισσότερες εισπράξεις στο ταμείο όπως και αναγνωρισιμότητα ή ακόμη και την λεγόμενη "προετοιμασία" της επόμενης ταινίας. 

Μάλιστα, πολλές είναι οι περιπτώσεις θαυμαστριών όπως και θαυμαστών, που ταυτίστηκαν με τους κινηματογραφικούς έρωτες με αποτέλεσμα να ονειρεύονται τον έρωτά τους όπως ακριβώς τον παρακολούθησαν σε γνωστά περιοδικά ή γιατί όχι να γίνουν κυνηγοί των σταρ της εποχής, διεκδικώντας τους ερωτικά. 

Στη χώρα μας υπάρχουν αρκετά ζευγάρια που χρησιμοποίησαν τον γάμου τους ξανά και ξανά και για τις ανάγκες του σεναρίου μιας και οι κινηματογραφιστές γνώριζαν καλά τι είναι αυτό που θα πουλήσει περισσότερο εκείνη την εποχή. 

Ας θυμηθούμε μαζί μερικά από τα ζευγάρια αυτά...


Δεν θα μπορούσαμε να μην ξεκινήσουμε με το ζευγάρι έπος εκείνης της εποχής, που ο γάμος τους πούλησε όσο τίποτα άλλο. Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρης Παπαμιχαήλ. Οι δυο τους γνωρίζονται στις εισαγωγικές εξετάσεις του Εθνικό Θεάτρου και από ότι δείχνουν τα πράγματα δεν υπάρχει ιδιαίτερη χημεία μεταξύ τους. Δεν αργεί, όμως, η πρώτη τους θεατρική συνεργασία και συγκεκριμένα το 1964 συμμετέχουν και οι δύο στην παράσταση "Κολόμπ". Στη συνέχεια συμπρωταγωνιστούν στην ταινία "Μοντέρνα σταχτοπούτα" όπου και ερωτεύονται σφοδρά. 

Τον Ιανουάριο του 1965 ενώνονται με τα δεσμά του γάμου. Έναν γάμο που τον είδαμε να επαναλαμβάνετε ξανά και ξανά στο κινηματογραφικό πανί μιας και η επιθυμία του κοινού είναι να τους βλέπει μαζί. Ο απόγονος δεν αργεί να έρθει όμως ο γάμος τελειώνει άδοξα και έτσι το εθνικό ζευγάρι ρίχνει αυλαία σε αυτόν τον πολυσυζητημένο όπως και πολύ κερδοφόρο γάμο.


Τζένη Καρέζη, Κώστας Καζάκος. Μετά το τέλος του γάμου της Τζένη Καρέζη με τον Ζάχο Χατζηφωτίου η μελαχρινή γαλανομάτα ηθοποιός συμπρωταγωνιστεί στην ταινία "Κονσέρτο για πολυβόλα" με τον ανερχόμενο τότε ηθοποιό Κωνσταντίνο Καζάκο. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ερωτεύονται και ο γάμος δεν αργεί να έρθει όπως και ο καρπός της αγάπης τους. Ίσως από τα λιγοστά ζευγάρια στον ελληνικό κινηματογράφο, που ο γάμος τους αντέχει μέχρι το τέλος. Το 1988 η Τζένη Καρέζη διαγιγνώσκεται με καρκίνο ενώ η παράσταση "Βυσσινόκηπος" του Τσέχωφ, στην οποία πρωταγωνιστεί με τον σύζυγό της, βρίσκεται σε εξέλιξη. Το καλοκαίρι του 1992 τα καταγάλανα μάτια της κλείνουν και ο έρωτας όπως και ο γάμος τους περνάει στην ιστορία. 


Ζωή Λάσκαρη, Τόλης Βοσκόπουλος. Αν και ο έρωτας αυτός δεν θα οδηγηθεί σε γάμο αποτελεί μία από τις πιο συζητημένες σχέσεις εκείνης της εποχής μιας και η Ζωή Λάσκαρη δηλώνει συνεχώς ότι ο Τόλης της είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή της. Γνωρίζονται στα γυρίσματα της ταινίας "Μαριχουάνα στοπ" όπου και γεννιέται ο έρωτάς τους, ενώ ο αοιδός τραγουδάει αποκλειστικά για την αγαπημένη του το τραγούδι "Ξανθιά αγαπημένη Παναγιά". 


Σπεράντζα Βρανά, Κώστας Βουτσάς. Γνωρίζονται το καλοκαίρι του 1959, ένα από τα χρυσά καλοκαίρια της τότε κινηματογραφικής βιομηχανίας. Η γνωριμία τους δεν αργεί να εξελιχθεί σε έναν παράφορο έρωτα, έναν αρραβώνα και μία διάλυση γάμου. Χωρίζουν λίγο πριν ανέβουν τα σκαλιά της εκκλησίας μιας και ο γόης του ελληνικού κινηματογράφου ζητάει από την αγαπημένη του να εγκαταλείψει οριστικά το σανίδι, αφού πρώτα τελεστούν οι γάμοι τους. 


Μαρία Μπονέλου, Σωτήρης Μουστάκας. Ερωτεύονται με πάθος και παντρεύονται το 1973. Είναι ένας έρωτας χαμηλών τόνων και παραμένει δυνατός μέχρι που να τους χωρίζει ο θάνατος. Ύστερα από τις κοινές τους επιτυχίες και μετά από τις προσπάθειες να κρατήσουν την οικογένειά τους μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας η Μαρία Μπονέλου διαγιγνώσκεται με Αλτσχάιμερ. Όσο ο Σωτήρης Μουστάκας βλέπει την κατάσταση της συζύγου του να χειροτερεύει τόσο η θλίψη του μεγαλώνει. Τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεών του δεν είναι καλά. Διάγνωση καρκίνος. Το καλοκαίρι του 2007 ταξιδεύει στη γειτονιά των αγγέλων χωρίς να έχει στο πλευρό του τον άνθρωπο που αγάπησε περισσότερο στη ζωή. Η κατάσταση της υγείας της δεν της επιτρέπει να βρίσκεται μαζί του αυτή τη στιγμή. Η δύναμη της αγάπης τους είναι τόσο δυνατή που εκείνη ενώ εκείνη βρίσκεται βυθισμένη στον δικό της κόσμο και δεν θυμάται τον σύζυγό της τον ακολουθεί τρεις μήνες αργότερα. 

Η αγάπη, η ζήλια, οι καβγάδες και η ανάγκη για αναγνωρισιμότητα είναι το αλάτι και το πιπέρι για τους έρωτες εκείνης της εποχής. Τόσο τα περιοδικά όσο και οι εφημερίδες πουλούν χιλιάδες αντίτυπα όταν δημοσιεύονται κοινές φωτογραφία των αστέρων. 

Άλλωστε τι θα ήταν η ζωή μας χωρίς τον έρωτα ακόμη και αν πρέπει να τον πασπαλίσουμε με λίγη χρυσόσκονη και να την εκθέσουμε στον φωτογραφικό φακό. Αυτή είναι, ήταν και θα είναι η μαγεία εκείνης της εποχής.



TOWNSENDIA Designed by ΕΡΗ Χ. Templateism.com Copyright © 2016

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.